Yeni konular En çok cevaplanan En görüntülenen konu En çok begenilen

Emziren Anne Diyeti Nedir, Nasıl Olmalı?

HaYaL

Yeni Üye
Emziren Anne Diyeti Nedir, Nasıl Olmalı?, kadın ve sağlık bölümümüzde Emziren Anne Diyeti Nedir, Nasıl Olmalı? Başlığı altında Emziren Anne Diyeti Nedir, Nasıl Olmalı? ile ilgili detayları siz kıymetli okurlarımız için bir araya getirdik.

Emziren Anne Diyeti Nedir, Nasıl Olmalı?​

Emziren anne diyeti adı altında annelerin kilogram vermesine yol gösterecek tüyolar ve örnek bir diyet listesi ile bu içeriğimizde sizlerleyiz.

Hamilelik sırasında alınan fazla kilogramlar, doğumdan sonra emziren anneleri bir an evvel diyet yapmasına itiyor. Lakin bu sürede de emziren anneler hem kendi sağlığı hem de bebek sağlığı için yediklerine ve içtiklerine dikkat etmesi gerekir. Hamilelik sürecinde alınan kilogramları ise, daha sağlıklı bir şekilde vermek mühimdir.

Emziren Anne Diyeti Nasıl Yapılır?​

Emzirmenin ilk üç ayında annelerin kilogram vermesi olabilecek olmadığı gibi bunun beraberinde vücutta ağırlık artışı gözlemlenebilir. Zira, bu durum hormonal kaynaklı olduğundan normal olduğu bilinmelidir.

Ayrıca bu sürede iştah daha açık olur ve hali ile vücutta yağ artışı görülebilir. Lakin anneler kendilerini kısıtlamadan beslenmelerine dikkat etmesi gerekmektedir. Bu zamanda aşırı miktarda kalori kısıtlanması, sütün azalmasına ve halsizliğe sebep olacaktır.

Emzirmenin ilk 3-6 ayında ise, vücut kendiliğinden yağ yakmaya ve kilogram vermeye başlar. Bunda emzirmenin de etkisi olduğu bilinmektedir. Yapılan araştırmalara göre, emziren anneler emzirmeyen annelere kıyasla daha bi hayli hızlı kilogram kaybettiği görülmüştür.
Emziren anne diyeti birinin yaş, kilogram ve boyuna uygun şekilde diyet listesi oluşturulmalı. Bu diyet programı 3 en temel ve 3-4 ara öğün içermeli. Aynı biçimde, Emziren annenin beslenme listesinde anne sütünü olumsuz etkilemeyecek ve bebekte huzursuzluk yaratmayacak gıdalara yer verilmeli. Ayrıca bu beslenme listesinde anne sütünü artıran besinler de bulunmalı.

Emziren anne diyet listesi karbonhidrat, protein, vitamin, yağ ve mineral değerleri içermeli ve bunun bunun beraberinde bu diyet 1800 kalorinin altında olmamalı. Bu diyetle beraber egzersizler de yapılırsa, hem kilogram vermek kolaylaşır hem de sıkı bir vücuda sahip olunması olabilecek olur.

Anne Sütünü Artıran Besinler​

  • Su
  • Kuru meyveler
  • Az şekerli ve şerbetsiz tatlılar ( sütlaç vb.)
  • Yulaf
  • Havuç
  • Balık
  • Rezene
  • Ev yapımı içecekler
  • Hurma
  • İncir
  • Yeşil yapraklı sebzeler
  • Barbunya gibi baklagiller
  • Çemen otu
  • Nohut
  • Tahin

Emziren Anne Diyetinde Uzak Durulması Gereken Gıdalar​

  • Sosis, salam, pastırma ve sucuk gibi şarküteri ürünlerinden uzak durulmalıdır.
  • Soğan, sarımsak, karnabahar, acı baharatlar, brokoli ve kabak gibi besinler sütün tadını değiştirdiği için deneyip tüketilmesi tavsiye edilir.
  • Hazır meyve suları, hazır çorbalar, dondurulmuş besinler gibi içinde katkı maddesi bulunan ürünler tüketilmemelidir.
  • Kafeinli ve asitli içeceklerden uzak durulmalıdır.
  • Kuru baklagiller gaz oluşumuna neden yer alacağı için az tüketilmeli ve pişirmeden önce suda bekletip gaz oluşumu engellenmelidir.
  • Aşırı yağlı gıdaları tüketmekten kaçınmalı.
  • Sigara ve alkol kullanılmamalı.
  • Yeşil çay, kuşburnu, nane çayı, beyaz çay ve papatya gibi bitki çayları tercih edilmemeli.

Emziren Anne Diyetinde Dikkat Edilmesi Gerekenler​

  • Anason, rezene ve ısırgan otu çayı tüketilmesi tavsiye edilir.
  • Kafein oranı yüksek miktarda olan içecekler (Türk kahvesi, filtre kahve, koyu siyah çay, enerji içecekleri) tercih edilmemeli.
  • Anneler kuru hurma ve 2 tam ceviz içini her gün tüketmelidir.
  • Bulgur, kinoa, kuru hurma, dereotu, tahin helvası, yasak olmayan bitki çayları ve yeşil soğanı ölçülü bir biçimde gün içinde tüketerek süt miktarı artırılabilir.
  • Tüketilen sıvı miktarı artırılarak süt miktarı artırılabilir. Daha çok su, süt, taze sıkılmış meyve suları, ayran ve çorba gibi sıvılar tercih edilmeli.

Emziren Anneler İçin Örnek Diyet Listesi​

  • Uyanır uyanmaz: 1-2 bardak su
  • Kahvaltı: taze sıkılmış meyve suyu/1 porsiyon meyve/şekersiz komposto, 1 adet yumurta, 2 dilim beyaz peynir, 4-5 adet zeytin, mevsim yeşillikleri (dereotu-yeşil soğan), 2 dilim tam buğday yahut çavdar ekmeği
  • Kuşluk vakti: rezene/Anason/Isırgan otu çayı, 3-4 adet kuru hurma + 2 adet ceviz içi
  • Öğle yemeği: 1 kase çorba, 1 kase yoğurt, 1 dilim tam buğday yahut çavdar ekmeği, 4-5 köfte büyüklüğünde yağsız kırmızı et-tavuk-eti-balık
  • İkindi vakti: 1 bardak ayran, 1 kibrit kutusu kadar tahin helvası, 1 dilim tam buğday yahut çavdar ekmeği
  • Akşam yemeği: 1 kase çorba, 1 porsiyon sebze yahut bakliyat yemeği, 4 kaşık bulgur yahut 1 dilim tam buğday yahut çavdar ekmeği, 1 kase yoğurt
  • Gece: 1 porsiyon meyve + 1 bardak süt
 
Üst